Egy vállalat sikerességének legfőbb mutatója természetesen a bevétel nagysága a kiadásokhoz képest. Profitot produkálni és növelni leginkább az értékesítés kiterjesztésével lehet, ebben pedig a marketing és a pr játszik döntő szerepet. Hiába kiváló a termék és hiába szuper a szolgáltatás, a legjobb kínálatra is ma már csakis a marketing útján talál rá a kereslet. Ennek az egymásra találásnak a legfőbb közvetítői az online médiumok lettek, tévéreklámoktól hírportálok hirdetésein át a webshopokig és céges honlapokig. Az interneten zajló e-kereskedelem mértéke világgazdasági tényezővé nőtt, a kisebb forgalmú webhelyek nagyobb forgalmúakká varázslásával pedig külön ágazatok foglalkoznak. Ezek egyike a keresőmarketing, amelynek létrejöttét az tette lehetővé, hogy az internetes tartalmak kereshetővé, a találati rangsorok pedig üzleti célokra felhasználhatókká váltak. Erre a felhasználásra akkor nyílik lehetőség, ha az adott találati rangsorban a kérdéses weboldal nemcsak hogy megjelenik, hanem listavezető pozíciót is szerez. Épp ezt célozza a keresőmarketing.
A találati eredményoldalon – SERP – való jó szereplésre két mód van: a fizetett találatok közt (Google Ads), vagy az organikus találatok közt. Utóbbiak rangsorát a keresőalgoritmus szempontrendszere határozza meg. A számos kritérium között az egyik legfontosabb a linkháttér nagysága, ereje és minősége; azaz a Google megvizsgálja, hány helyről milyen linkek mutatnak az adott honlapra, és ezt figyelembe veszi a besorolásnál.
A linkek természetes úton is keletkezhetnek, de elterjedt módszerré vált a linképítés, leggyakrabban úgynevezett PR-cikkekbe kerülnek a hiperhivatkozások.
Találati listát már mindenki látott, aki valaha rákeresett kulcsszavakra. Ha például a fenti téma részletei érdekelnek bennünket, vagyis az,
– elegendő begépelnünk: pr cikk linképítés – máris kapjuk a listát:
Ezeken az oldalakon nemcsak információkat kapunk, hanem elérjük a keresőmarketing-szakember, aki saját weboldalunk vagy az általunk működtetett webáruház pozícióinak a javítását elvállalhatja a számunkra fontos kulcsszavakra nézve. Nézzük is az első találatot, kérjünk árajánlatot:
Pozíciójavítás az organikus találati rangsorban, Google helyezés javítás, honlap-SEO, pr-cikk linkpítés