A keresőoptimalizálás (SEO) mint szolgáltatás (service) arra az igényre épül, hogy a honlaptulajdonosok jó Google-helyezésekre vágynak, azaz azt szeretnék, ha weboldaluk bizonyos keresőkifejezésekkel a találati rangsor élén szerepeljen, de ne a hirdetett találatok között (ezt a lehetőséget a Google Ads rendszerben pénzfizetéssel lehet megvásárolni), hanem az organikus találatok listáján. Ezt a ragsort a keresőalgoritmusok saját belső logikájuk, a rendelkezésükre álló gigantikus adatbázisuk és egy igen bonyolult szempontrendszer alapján állítják fel. Az algoritmus közvetlen külső befolyásolására nincsen mód, mi több, az említett szempontrendszer is többé-kevésbé titkos, ám a Google által nyilvánossá tett dokumentumok, illetve a cég embereinek nyilatkozatai valamelyest világossá teszik, hogy a honlapépítéssel és tartalomfejlesztéssel szemben melyek a legfontosabb elvárások. A weboldal készítés célja nagyjából tisztázott.
A PR-cikkes linképítés módszere
Kevesebbet tudni arról, hogy a rangsorolásban a Google-robotok mekkora szerepet szánnak a backlink hálózatnak, azaz a külső hivatkozások rendszere milyen módon és mennyire képes egy jó hátterű honlapot előbbre juttatni a kulcsszavas listákon. Annyi azonban bizonyos, hogy az adott weboldalra mutató külső link akkor hatásos, ha egy tematikailag kapcsolódó honlapon helyezkedik el, vagyis
-
a hatékony linknek a hivatkozott oldal témájához kapcsolódó, azzal szemantikai összefüggésben álló kontextusban kell előfordulnia.
Ez az elvárt megfeleltetés pedig azon a módon biztos biztosítható legkönnyebben, ha a céloldalra úgynevezett PR-cikkekből hivatkozunk.
A piár cikk eredetileg a nyomtatott sajtóban bizonyos termékek megismertetését szolgálta, az online marketing, ezen belül a keresőmarketing területén azonban a tematikus, tartalmilag a célhelyhez kapcsolódó pr-cikk célja és értelme az, hogy beágyazott linkek, hiperhivatkozások révén segítsék elő a hivatkozott webhely Google sikerét, helyezésének javulását.
Maga a művelet a tartalmi SEO módszerek közt a piár cikk linképítés speciális nevet kapta. Ez a módszer ma már egyeduralkodónak számít a kreatív linképítő eljárások között, és mint szolgáltatást kínálják a keresőmarketing ügynökségek és SEO-szakemberek. Úgy fest, az a weblap számíthat tartós sikerre, amelynek linkprofilja erős, megbízható, nagy értékű weboldalakon elhelyezett piár cikkek szövegébe beágyazott hivatkozásokból épül fel.
Minél erősebbek a háttéroldalak, minél jobbak a PR-cikkek, minél okosabban lettek megválasztva a linkszövegek – annál nagyobb az esélye arra, hogy a keresőben előresorolásra kiválasztott honlap helyezései nemcsak javulni kezdenek, hanem pozíciót szerezve tartósan a top weblapok közt maradnak. Ez az eredmény e tartalommarketing alapú kreatív linképítés ésszerű alkalmazásával elérhető, és a sikerre vitt weboldal tulajdonosa számára az organikus forgalom növekedését és ezzel egy üzleti oldal – például infratermékeket forgalmazó webáruház – esetében a bevétel emelkedését jelenti.
A piár-cikkes linképítés ára, amelyet a szolgáltatásért a megbízók fizetnek, a bevételnövekedésből bőségesen fedezhető. Így működik a Honlap-SEO szerviz szolgáltatása.
Infrafűtés webáruház honlapjának optimalizálása
A keresőrobotok szorgalmasan látogatják az infratermékek értékesítésére specializált webáruházat, amelynek organikus forgalma a pr-linképítés következtében egy hónap alatt duplájára nőtt. Ez megmutatkoztt az infrasugárzók és infraapanelek eladásában is.
- Projektum: Keresőoptimalizálás: Infrapaneles fűtés – sötétsugárzók.
- Cél: Google-helyezés javítása. Eszköz: PiÁr szövegek publikálása.
- Módszer aktualizálása: PR-cikk linképítés ára 2021.
- Honlap optimalizálás = weboldal készítés + Piár cikkek elhelyezése magas MOZ DA értékű keresőmarketing weboldalon.
- Kategória: Internet – WEB – PR
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: